Foreningen

Foreningen Sjællandsgade Bad er en frivilligdrevet forening, der blev stiftet i 2011 med det formål at få genåbnet Sjællandsgade Bad. I 2012 blev foreningens formålsparagraf ændret til ordlyden:

Foreningens formål er at drive offentligt bad, samt kulturel, social og sundhedsmæssig virksomhed i Sjællandsgade bad med fokus på badekultur. Badet er almennyttigt. Foreningen samarbejder med institutioner og foreninger i lokalområdet om kulturelle, integrationsfremmende, samt social- og sundhedsmæssige aktiviteter.

Københavns kommune ejer bygningen og betaler for leje og forbrug, samt et mindre driftstilskud, mod at foreningen driver stedet primært på frivillig basis.

Foreningen

Foreningen består af en bestyrelse, et sekretariat på fem lønnede medarbejdere samt en frivilliggruppe på cirka 125 frivillige.

Bestyrelsen bliver valgt på den årlige generalforsamling og har det overordnede strategisek ansvar mens sekretariatet, udover den daglige drift, har ansvar for at realisere bestyrelsens visionsstrategi i overensstemmelse med driftsaftalen med Kultur- og fritidsforvaltningen i Københavns Kommune.

Her på siden kan du finde relevante dokumenter fra det seneste års generalforsamling samt foreningens vedtægter, visionsstrategi og frivilligpolitik.